צפו: המעלית הארוכה בעולם

צפו: המעלית הארוכה בעולם

צפו: המעלית הארוכה בעולם

מפגשים לא מתוכננים, סגירת דלתות מפתיעה והחרדה מפני היתקעות באמצע הדרך: כל הדרכים מובילות לאחת הפונקציות הבלתי נפרדות משגרת חיינו - המעלית. התרגלנו לחשוב עליה כעל קופסה פשוטה שעולה ויורדת, וכזו שמסייעת לנו לחמוק מתענוג הטיפוס במדרגות - אלא שכיום מדובר במוצר טכנולוגי מתקדם שנשען על טכנולוגיות מבוססות בינה מלאכותית, וכלי שעתיד להפיק תובנות לזרימה חכמה יותר של אזרחים במרחב הציבורי.


"כשמזהים את המגמה של אורבניזציה מואצת בשילוב דיגיטציה, ומדברים על ערים חכמות, גבוהות וצפופות יותר - אז קופסה שעולה ויורדת כבר לא מספיקה", אומר ל-ynet גיא קבילי, מנכ"ל KONE ישראל, חברה פינית ותיקה שמתמחה בשינוע חכם של אנשים ופתרונות מתקדמים למבנים. "כיום צריך פתרונות שמאפשרים זרימה של אנשים בצורה אפקטיבית - אנחנו בעידן חדשני שבו יש לפתור בעיות מורכבות כמו שינוע כמויות גדולות של אנשים והפחתת עומסים, ולכן נדרשת יצירתיות גם בענף המעליות והדרגנועים", מוסיף קבילי.

תתחילו להתרגל לצירוף המילים הבא: זרימת אנשים חכמה

טומיו פיקלה ה-CTO של KONE העולמית
טומיו פיקלה ה-CTO של KONE העולמית

תתחילו להתרגל לצירוף המילים הבא: זרימת אנשים חכמה במרחב הציבורי. כדי להמחיש את המונחים שאולי נשמעים כלקוחים מעולם עתידני, הנה התסריט הבא: אתם עושים את דרככם למשרד כבכל בוקר באחד מאמצעי התחבורה. במקביל מערכת השינוע כבר מזהה את התזוזה שלכם לכיוון המשרד - ייתכן שבאמצעות זיהוי הפנים או הטלפון החכם, והנה נכנסתם לבניין המשרדים והמעלית ממתינה לכם. נשמע תמוה? זה לא הסוף. המעלית מסמנת לכם מראש את מספר הקומה המיועדת, מברכת אתכם בבוקר טוב, ובשלב הבא נפתחות הדלתות לקראת יום העבודה החדש.


"אנחנו כבר היום עובדים על חיבור מעליות ודרגנועים ל-IoT, כלומר לרשת, ולענן", מספר ל-ynet מנהל הטכנולוגיה הראשי של KONE העולמית, טומיו פיקלה. "המטרה שלנו היא לחבר כמיליון מעליות ומדרגות נעות בשנים הקרובות. בעוד כעשור המעלית תהיה הרבה יותר אינטואיטיבית לשימוש - על ידי מיצוי טכנולוגיות מתקדמות, המעלית תדע לחזות את פרופיל המשתמש מראש, ואולי תנגן את המוזיקה האהובה על המשתמש כשהוא נכנס - זאת עתידה להיות חוויה אישית שגם תפחית את העומסים הקיימים", הוא מתאר.

אחד הפרויקטים השאפתניים - בניין בגובה קילומטר בערב הסעודית

שיא של כל הזמנים: הדמיה של מגדל ג'דה, ערב הסעודית
שיא של כל הזמנים: הדמיה של מגדל ג'דה, ערב הסעודית

אחד הפרויקטים השאפתניים והמרשימים בתולדות האנושות נמצא בימים אלה בשלבי הביצוע - בניין בגובה קילומטר בעיר ג'דה שבערב הסעודית, שעתיד להיות המבנה הגבוה ביותר בעולם. "החדשות החמות ביותר בענף המעליות היא טכנולוגיית ה'כבל אולטרה' החדשנית שאנחנו מטמיעים - טכנולוגיה שמחליפה את כבל המתכת המסורתי של המעלית המוכרת בכבל שעשוי מסיבי פחמן, והוא קל יותר פי עשרה. זה נהדר, משום שככה אפשרנו להכפיל את הגובה המקסימלי של המעלית עד לקילומטר - בדיוק השיטה שמבוצעת עכשיו בבניין בג'דה. כיום קבלנים ואדריכלים יכולים להגשים את חלומותיהם הודות לטכנולוגיה, שמאפשרת להם לחלום יותר ויותר גבוה", מסכם פיקלה בביקורו בישראל.


לקריאת הכתבה באתר YNET לחצו כאן.