בלב רובע העסקים השוקק של בייג'ין, אלפי פועלי בניין עובדים על קווי המתאר של בניין בהשראת Zun, כלי יין סיני עתיק. מגדל צ'יינה צון, לאחר השלמתו, יתנשא לגובה 528 מטר ויכלול 108 קומות. "יותר ממחצית הבנייה הושלמה, ואנחנו כבר הבניין הגבוה ביותר בבייג'ינג", צועק וואנג וורן, סגן יו"ר ומנהל כללי, Citic Heye Investment CO., LTD. "התחלנו את בניית המגדל ב-2013, ואת המגדל נשלים ב-2018.
הוא נבנה מהר יותר מפרויקטים דומים אחרים, וזה מאוד חשוב מנקודת מבט של רווחיות". לטכנולוגיית JumpLift™ של KONE יש תפקיד גדול כאן. הטכנולוגיה עוזרת לקצר את לוחות הזמנים של הבנייה במספר חודשים, מה שאומר החזר מהיר יותר על ההשקעה. אֵיך? ובכן, הוא משתמש בחדר מכונות זמני בתוך דרך ההרמה הקבועה. תכונת הטיפוס העצמית שלו 'קופצת' כלפי מעלה עם התקדמות עבודות הבנייה, וגם מפחיתה את זמן ההשבתה של התקנת המעלית למינימום. הסיבה לכך היא שכאשר הבניין הושלם, ניתן להפוך את JumpLift במהירות למעלית קבועה. התקנת ה-JumpLift השתלמה בגדול למפתח, הן מבחינת עלויות וחשוב מכך, חיסכון בזמן. "החישובים שלי מראים שאנחנו חוסכים כ-320,000 שעות עבודה בשנה ב-China Zun, וזה חיסכון גדול", אומר וורן.
לקחת את זה לרמה הבאה
וורן צודק. מכיוון ש-JumpLift משמשת גם להעברת גברים וחומרים בצורה מהירה יותר, בטוחה וחסכונית יותר, יש לה השפעה מדורגת על קיבולת התנועה, ומשפרת את יעילות האנשים וזרימת החומרים בשיעור של בין 15% למעל 50%.
"נסעתי לאמריקה, עבדתי על פרויקטים גדולים בשנחאי וראיתי עד כמה חיוניים פתרונות תחבורה אנכיים לעובדים בבניין רב קומות. אבל זה יקר להתקין כל כך הרבה מעליות", אומר וואנג וורן באופן פרגמטי. "לדוגמה", הוא ממשיך, "קבלן עשוי להשתמש בכ-35 מעליות כדי להעביר עובדים וחומרים מסביב, והם יצטרכו לשנות את זה בכל פעם כדי להתאים לבנייה, מה שמשמעותו כמובן יותר עלויות". אבל הבעיה טופלה כראוי. עבור פרויקט בסדר גודל של China Zun, שמעסיק בין 2,000 ל-4,000 בשעות השיא, מערכת JumpLift הייתה הצורך של השעה.
"בזכות JumpLift, אנחנו צריכים להשתמש רק ב-10 מעליות בשלב הבנייה", אומר וורן. Chan Kwok Leung, מנהל פרויקטים, פרויקטים גדולים, KONE China מרוצה מאוד מהבחירה של וורן. "ה-JumpLift הוא אכן פתרון יעיל מאוד לבניינים רבי קומות כמו China Zun", הוא אומר בהתחשב בפופולריות הגוברת של הטכנולוגיה. וורן מסכים. הוא ממהר להכיר בעובדה ש-JumpLift היא הבחירה המועדפת על העובדים, באתר, בשל המוניטין שלו של בטוח ומהיר יותר.
נסיעה קלה
טכנולוגיית KONE נוספת המניעה את גובהה של China Zun היא UltraRope® - חבל סופר קל עם ליבת סיבי פחמן וציפוי מיוחד בחיכוך גבוה. UltraRope עדיפה על כבלי פלדה קונבנציונליים מכל הבחינות. זה מפחית משקלים עד 80% ומאפשר למעליות לנוע רחוק יותר ומהיר יותר מאי פעם. "11 יחידות ב-China Zun יצוידו במערכת UltraRope. טכנולוגיה זו תפחית באופן דרמטי את המסה הנעה של המעלית ותספק מספר יעילות שמועילות ללקוח", אומר Kwok Leung ב-KONE. גם וורן הוא כולו שבחים. "מבחינת כיבוי אש, UltraRope עמיד יותר והוא מחזיק מעמד פי שניים עד שלושה מכבלי פלדה", הוא אומר. "תוסיפו לזה את החיסכון בחשמל בגלל המשקל המופחת וזה הופך תחרותי יותר. לכן, קיבלתי את ההחלטה להשתמש ב-UltraRope בסין Zun", הוא מסכם בביטחון. צ'יינה צון מהווה דוגמה קורנת לגורדי שחקים נוספים במדינה. דו"ח של המועצה לבניינים גבוהים ובתי גידול עירוניים (CTBUH) קובע שסין שלטה בעולם, פעם תשיעית ברציפות ב-2016, בבניית גורדי שחקים. עם הפופולריות הגוברת של טכנולוגיות כמו JumpLift ו-UltraRope, לא יהיה מפתיע אם סין תוביל את החבילה גם השנה.