פאנל על עתיד הבניה בישראל. ציטוט קצר של ססיליה בסוף הכתבה

הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן נפתח: היכן התחנות, כמה עולה כרטיס ואיך משלמים? מדריך

אחרי השקעה של מיליארדים ועיכובים של שנים, נפתח היום הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן — דנקל. כמה עולה כרטיס, איך משלמים, מהן שעות הפעילות, מה מסלול הרכבת הקלה ומה לא תמצאו בתחנות? כל מה שצריך לדעת על העידן החדש בגוש דן

פאנל על עתיד הבניה בישראל. ציטוט קצר של ססיליה בסוף הכתבה

פאנל על עתיד הבניה בישראל. ציטוט קצר של ססיליה בסוף הכתבה

לאחר שמונה שנות הקמה והשקעה אסטרונומית של 18.7 מיליארד שקל, ובעיקר באיחור של שני עשורים לפחות ושורה ארוכה של עיכובים — נפתח היום הקו האדום, הקו הראשון של הרכבת הקלה בגוש דן, "דנקל". היכן עוברת הרכבת, היכן ממוקמות התחנות, איך משלמים על הנסיעה, כמה היא עולה, ומה מחכה בתחנות (ומה לא)? המדריך המלא לנוסעת המתחילה ברכבת הקלה בגוש דן.


איך בעצם קוראים לרכבת הזאת?

השם המסחרי שתחתיו פועלת הרכבת הקלה, ומופיע גם על השילוט בתחנות, הוא "דנקל". על הקמת הפרויקט אחראית החברה הממשלתית נת"ע, ואילו מי שמפעילה את הרכבות והתחנות עצמן היא זכיינית פרטית — חברת תבל, שבבעלות קבוצת אגד והחברות הסיניות שנזן מטרו ו-CCECC.

היכן עובר הקו האדום של הרכבת הקלה וכמה תחנות יש לה?

הרכבת הקלה עוברת לאורך 24 ק"מ בחמש ערים — מפתח תקווה דרך בני ברק, רמת גן ותל אביב-יפו, עד בת ים. לאורך המסלול ממוקמות 34 תחנות, שמהן 10 מתחת לקרקע (בעומק של 30–50 מטר) ו-24 במפלס הרחוב. ניתן להתמצא בנסיעה ברכבת הקלה באמצעות יישומון "דנקל", אפליקציות התחבורה השונות ומפות שהוצבו בתחנות. בחודש הראשון להפעלת הרכבת יסתובבו מאות דיילי הסברה בתחנות כדי לסייע לנוסעים בשטח.


ביום הפתיחה ורק בו – הנסיעה ברכבת תהיה ללא תשלום. החל מיום ראשון, מחיר הנסיעה ברכבת הקלה יהיה זהה לנסיעה באוטובוס במסלול עירוני, בשתי רמות מחיר: נסיעה בטווח של עד 15 ק"מ תעלה 5.50 שקלים, ומעבר לכך תעלה הנסיעה עד 12 שקל. מחיר הנסיעה ברכבת הקלה כולל נסיעת מעבר באוטובוס במשך 90 דקות מרגע התיקוף. החל מ-2024 או 2025 המדינה מתכננת להחיל תעריפים יקרים יותר על הרכבת הקלה, כשמחיר הנסיעה המתוכנן יתחיל ב-8 שקלים.


לכתבה המלאה >>