איך להבטיח את ערך הנכס - שילוב מעלית חכמה של קונה בבניית תמ"א 38

רגע לפני שמתחדשים: כך תבטיחו את ערך הנכס לאורך שנים

הרגע לו ייחלתם הגיע: הבניין שלכם הולך לעבור תמ"א וערך הנכס שלכם יכול לעלות. אלא שבעוד מרבית הדיירים מתמקדים בשאלת המטר הרבוע, המרפסת או החניה יש עוד פרמטר שיכול לעשות את ההבדל. ארז פרידמן, סמנכ"ל המודרניזציה ב-KONE ישראל: "התנועה בבניין ושילובה של מעלית חכמה יכולה לשדרג משמעותית את ערך הבניין וחווית המגורים בו לאורך שנים"

איך להבטיח את ערך הנכס - שילוב מעלית חכמה של קונה בבניית תמ"א 38

איך להבטיח את ערך הנכס - שילוב מעלית חכמה של קונה בבניית תמ"א 38

210117_Kone-0502:1400x700

הגורם המשמעותי ביותר עבור הדיירים הניצבים בפני תכנית ההתחדשות העירונית הם לרוב תוספת מטר רבוע, חניה, מחסן, איכות היזם והערבויות שינתנו טרם החתימה.


לדיירי התחדשות עירונית נוצרת הזדמנות חד פעמית לשדרג לא רק את הדירה שלהם, אלא גם את התנועה בבניין והשטחים הציבוריים שבו. בין אם בפרויקטים הכוללים הריסה ובנייה ובין אם בתוספת קומות, לדיירים האופציה לבקש מהיזם כי השטחים הציבורים ישודרגו ויותאמו לצרכים העתידיים לשנים קדימה.


אחד הנושאים שלא זוכים לרוב לתשומת לב הדיירים, אולם בעל השפעה מהותית על מרקם החיים לאחר ההתחדשות הוא תנועת האנשים בבניין. הדירות מתחדשות, גדלות ואפילו נהנות משדרוג למערכות חכמות, אולם המעליות, שהן הגורם המשמעותי למניעת פקקי תנועה אנושיים בבניינים, לא תמיד מתוכננות בהתאם לצרכים העתידיים של הדיירים בבניינים החדשים. בחירת מעליות חכמות, התואמות לצרכי הבניינים המחודשים, נועדו למנוע מצבים מתסכלים בהם הדירה חדשה המשודרגת, אבל ההגעה אליה או היציאה ממנה ארוכה ומסורבלת.


מבט צופה פני עתיד


כחלק ממגמת ההתחדשות העירונית, יותר ויותר בניינים ברחבי הערים מתנשאים לגובה, ובהתאם התנועה בהם הופכת למורכבת יותר. לכן אחת משאלות המפתח - היא כיצד ננוע בבניין בצורה מהירה, יעילה, בטוחה וחסכונית, וכיצד נבטיח את ערך הבניין לטווח הארוך.

חברת KONE חרטה על דגלה לשפר את תנועת החיים העירוניים, ומפתחת פתרונות מתקדמים לבניינים חדשים ולבניינים קיימים. ארז פרידמן, סמנכ"ל המודרניזציה ב-KONE ישראל, מסביר מדוע חשוב שדיירים הנכנסים לתהליכי התחדשות ושדרוג הבניין ידעו לנצל את ההזדמנות, ולדרוש מהיזם לשלב בתוכנית גם מעליות חכמות. "KONE מסתכלת על הסביבה העירונית וצרכי התושבים לא רק כיום, אלא במבט צופה פני עתיד. KONE מעריכה את חיי הבניינים לשימושיים וגמישים יותר, לשם הולך תחום התחדשות העירונית."

לכתבה המלאה >>