שישה מיתוסים על מעליות

שישה מיתוסים על מעליות

בסרטי פעולה משתמשים לעיתים קרובות במעליות ליצירת דרמה, וכך מונצחים מיתוסים שעלולים לגרום לחרדה משימוש במעליות. בואו נפריד מציאות מדמיון ונתמקד בעובדות

לא כל מה שרואים בסרטים הוא נכון. בעולם האמיתי, מעליות ודרגנועים מוסדרים היטב ומתוכננים כך שהמשתמשים בהם בטוחים ומוגנים לחלוטין. אנחנו ב-KONE מחויבים לבטיחותם של המשתמשים במוצרינו לשם הגעה נוחה ונעימה ליעד.

אבטחת מעליות היא אינטרס משותף של ספקי הטכנולוגיה והתחזוקה, בעלי המבנה והמשתמשים. הקפדה על כמה טיפים בטיחותיים ופשוטים תבטיח חוויה נעימה.

אז בואו נתחיל עם שש אגדות אורבאניות על מעליות.

מיתוס #1 - מעליות מוחזקות על ידי כבל אחד שעלול להיקרע

תחשבו מחדש. מעליות נתמכות בכבלי פלדה רבים, וכל כבל לבדו יכול לתמוך במעלית מלאה במשתמשים. זה מאוד חריג שאפילו כבל אחד נקרע. גם במקרה הבלתי סביר של התרופפות כל הכבלים, מאפייני בטיחות כמו פקד מהירות יתר יזהו את מהירות היתר של המעלית ויפעילו אמצעים לעצירתה.

אותן סצנות אקשן בהן ניצוצות עפים ממסילת המעלית בעודה דוהרת ללא שליטה הן פשוט קולנוע במיטבו.

מעליות מתוכננות ומעוצבות עם מערכות בטיחות רבות המגינות על הנוסעים
מעליות מתוכננות ומעוצבות עם מערכות בטיחות רבות המגינות על הנוסעים

מיתוס #2 – מעלית שיש בה עומס יתר תיפול

פשוט לא נכון. מעלית הלוקה בעומס יתר לא תזוז בדרך כלל. הדלתות יישארו פתוחות והזמזם יצלצל עד שמספיק אנשים ירדו מהמעלית כדי להפחית במשקל. מעליות רבות מצוידות בטכנולוגיה שתכוון את המשתמשים ביעילות למעליות הזמינות עבורם כדי להפחית את הצפיפות מלכתחילה.

מיתוס #3 – במעלית הנתקעת בין קומות עלול להיגמר החמצן

אתם יכולים לנשום בהקשר זה (ובכלל). מעליות מאווררות באופן האופטימאלי ביותר שיש. אמנם התקנים עשויים להשתנות ברמת מדינה, אך ישנם תקנים בינלאומיים לאוורור שיש להקפיד עליהם, ובמסגרתם האוויר חייב לזרום בחופשיות פנימה והחוצה. בחלק מהמעליות יש גם מערכת מיזוג אוויר.

קצת תשומת לב תעזור לשמור על הבטיחות בעת שימוש במעליות
קצת תשומת לב תעזור לשמור על הבטיחות בעת שימוש במעליות

מיתוס #4 – אפשר לברוח מתוך מעלית אל הפיר דרך פתח בטיחות

פתח בטיחות או דלתות מלכודת קיימים לעיתים קרובות למטרות חילוץ, אך את רובם ניתן לפתוח מבחוץ רק על ידי אנשי הצלה מיומנים. אסור לנוסעים להשתמש בהם כדרכי מילוט. לכן, אם אתם לכודים במעלית, הדבר הבטוח ביותר לעשות הוא ללחוץ על כפתור האזעקה (או להזעיק עזרה בטלפון הנייד), להישאר במקום ולהמתין לחילוץ. במקרים רבים לחצן האזעקה מחובר ישירות לשירות הצלה.

אל תנסו לצאת בכוחות עצמכם. ולעולם אל תנסו לפתוח בכוח את דלתות המעלית, כי ייתכן שהמעלית לא נמצאת מול פתח הדלת. אתם עלולים לסכן את עצמכם ואת שאר הנוסעים.

מיתוס #5 – לחיצה על כפתור הקריאה למעלית מספר פעמים תגרום למעלית להגיע מהר יותר

מצטערים לאכזב אתכם, אבל זה לא המקרה. כשאתם לוחצים על הכפתור, המעלית מקבלת את הקריאה שלכם והתוכנה שלה קובעת את מסלול המעלית. ישנן מערכות קריאה פשוטות וישנן מערכות קריאה מתוחכמות יותר, אך הרעיון הבסיסי הוא זהה: די בלחיצה אחת כדי לייצר תגובה של המעלית. לחיצה על הכפתור מספר פעמים גורמת לנו לעיתים קרובות להרגיש שאנחנו עושים משהו כדי לזרז את העניינים, אך בפועל זה לא משנה. עם זאת, לחיצה על כפתור "סגירת דלת" פעם אחת כשאתם כבר בתוך המעלית, תגרום לדלתות להיסגר מוקדם יותר.

הבנת כללים בסיסיים בבהפעלת מעלית יכולה לנפץ מספר מיתוסים שגויים
הבנת כללים בסיסיים בבהפעלת מעלית יכולה לנפץ מספר מיתוסים שגויים

מיתוס #6 – דלתות המעלית יכולות להיפתח בין הקומות

ממש לא. תא המעלית שולט על פתיחת דלת היציאה. אם המעלית לא מגיעה לרצפה, אין שום אות שגורם לדלתות היציאה להיפתח. גם אם יש לכם ספק, בשום פנים ואופן אין לנסות לפתוח בכוח את הדלתות ולנסות לצאת מהמעלית בדרך זו.

לא משנה מה קורה, אל תיכנסו ללחץ. תנשמו עמוק. אם כבר יצרתם קשר עם אנשי התחזוקה או החירום, המתינו בסבלנות. פניות בנושא מעלית תקועה מטופלות תמיד בעדיפות עליונה. אנחנו ב-KONE תומכים בחילוץ בטוח ומהיר באותם מקרים בודדים של היתקעות במעלית.